Geniş Alın için Çözüm Önerileri

22 Eki 2014


Geçenlerde bir izleyicimden mail aldım geniş bir alnı olduğunu ve bazen bu gözüne çok battığını nasıl daha güzel görünebileceğini sormuş. Bende biraz araştırdım alnını nasıl daha orantılı bir şekilde gösterebileceği ile ilgili detaylar yakaladım... Umarım sevgili izleyicime ve bu konudan rahatsız olanlara faydalı olur.
kakül-modelleri

Alnı geniş olanlar için saçlarınızın kesimi ve modeli çok önemli. En bilindik ama en işe yarayan kahkül kestirip alnı biraz örterek, daha güzel ve daha oval bir görüntü yakalamaktır. Bu sayede hem yüzünüz daha güzel hem de daha ince görünecek.

geniş-alın-saç-modelleri

Diğer bir çözüm ise bob kesimBu saç modelinde Rihanna örneğindeki gibi saçlar öne gelerek alnını örtüyor ve gayet hoş bir görüntü ortaya çıkıyor.

yüz-şekline-göre-saç-modelleri

Yüz şeklinize göre katlı bir kesim yaptırabilirsiniz. Buradaki önemli nokta katlar öne gelecek şekilde bir model kullanmanız.


yüz-şekline-göre-kaş-şekilleri

Biliyorsunuz ki kaşlar yüz şekli ve ifademizi oldukça etkiliyor. Alnı geniş olanlar, kalkık ve köşeli kaşlardan uzak durmalı. Bunun yerine düze yakın kaş modellerini tercih edebilirsiniz.



Ve son önerim makyaj tekniği ile alnınızı nasıl daraltırsınız? Bu videoda uygulamalı gösterilmiş.

Sevgiler...

34 yorum

  1. Bu tavsiyeler işime yaradı uygulayacağım teşekkürler moda düşleri :)

    YanıtlaSil
  2. benimde alnım çok geniş perçem kullanıyordum ama sıkıldıma rtık uzatmaya karar verdim düz kahkül kestirdim yakışmadı saçlarım çom az çünkü ayrık ayrık duruyor sizce napmalıyım ya bıktım artık bende herkes gibi saçımı rahatça arkaya atabilmek istiyorum

    YanıtlaSil
  3. Merhaba bob kesim deneyebilirsin yada saçlarını katlı kesim kestirerek katların yüzüne yakın kullanabilirsin.
    Makyaj tekniği ile alnını daraltabilirsin.
    Topuz kullandığın zamanlar öne doğru dağanık bukleler düşecek şekilde modeller deneyebilirsin.

    YanıtlaSil
  4. Benimde alnim acik ama saclarim dalgali bana nasik bir kesim gider

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ayşe saç en ideal saç kesimi için yüz şeklinin nasıl olduğuda çok önemli (oval, yuvarlak, kare vb. ) O yüzden yüz şeklinin nasıl olduğunuda göz önünde bulundurmalısın.
      Saçlarını öne düşen katlar yapabilirsin veya bob kesim yaparak yine dalgalı kullanabilirsin.Ama dediğim gibi yüz şeklinde çok önemli.

      Sil
  5. Benimde alni acik saclarimda dalgali bana nasil bir kesim olur

    YanıtlaSil
  6. Merhaba benim saçlarım dalgali.. yüzüm yuvarlak ve alnim çok açık.. ne yapmam gerekiyor :(( bir de percem yapınca dalgali olduğu için çok çirkin duruyor :::(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba saçlarına çene hizasında katlar kestirebilir ve bu katları yüzüne gelicek şekilde model verebilirsin.Ayrıca saçını yandan ayırıp saçlarının bir bölümünün yüzüne gelmesini sağlayabilirsin.Böylelikle hem alnını gizlemiş olursun hem de yüzün daha küçük görünür.Umarımı yardımcı olabilmişimdir. Sevgiler :)

      Sil
  7. Benim yüzüm uzun ve alnım çok geniş saçlarından çok az ne yapabilirim her saçı demedim ama yakışmıyor sizce nasıl bir saç modeli yapmalıyım kahkül yakışır mı kestiripte pişman olmak istemiyorum sacim az ayrikmi dururki

    YanıtlaSil
  8. Merhaba
    Kahkül geniş alın için en iyi çözümlerden biri. Yalnız saçların seyrek olduğu için, kestirmeyi düşünüyorsan daha kalın bir kahkül kestirebilirsin.
    Yakışıp yakışmadığını öğrenmek için arkadan saçlarını öne getirip deneyebilirsin.
    Ama kahkül kestirmek istemezsen saçlarını yandan ayırıp öne gelen saçları katlar vererek model yapabilirsin.

    YanıtlaSil
  9. alnım çok açık kahkül yaptırdım yakışmadı bob kesim yaptım olamdı kat kat kestirdim yine olmadı ayrıca saçlarımda gayette gür napabilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saçlarını yandan ayırarak saçın bir bölümünün yüzüne düşmesini saglayabilirsin :) Her modeli denemişsin fakat geniş alnı olan herkes aynı yüz şekline sahip değil. O yüzden deneme yanılma yoluyla en iyi sonuca ulaşabilirsin.

      Sil
  10. kahkül yaptırdım işe yaramadı perçemdende sıkıldım kat kat kestirdim düz kestirdim yani hpsini yptm hiç bi işe yaramadı napmalıyım

    YanıtlaSil
  11. Alnim genis ince telli saclarim var ne yakisir sizce

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Arzu
      İnce telli saçlarınını daha hacimli görünmesi için katlı bir kesim yaptırabilirsin.
      Eğer yüz şekline yakışıyorsa yandan kahkülü deneyebilirsin sevgiler...

      Sil
  12. merhaba ;
    benımde alnım cok aşırı derecede acık ve öne doğru baskın :( saçlarım çok ince telli ve az nasıl kesim yaptırabilirim toplayamıyorum bile saçımı

    YanıtlaSil
  13. merhaba benımde alnım aşırı derecede açık öne doğru çıkık baskın yani ve saçlarım ince telli az :( nasıl kesim yapabılırım yardımcı olur musunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katlı kesim saçların ince telli olduğundan sana uygun olmayacaktır. Bob kesim deneyebilirsin.
      Veya yandan kahkül ve küt model sana yakışacağını düşünüyorum.

      Sil
  14. Alnım açık kahkül kestirdim ama kahküller düz durmuyor ve sürekli iki yana ayrılıyor ve kalın kaş yakışır mı

    YanıtlaSil
  15. Muhtemelen saç şeklinden kaynaklanıyordur. Saçlarını nemliyken fön makinesi yada düzleştiriyle şekil verip sprey sıkarsan uzun süre bozulmadan kalacaktır. Kalın kaş Yakışır mı bilemiyorum çünkü yüz ve göz şekli bu konuda önemli olduğu için bu konuda bir şey diyemeyeceğim.

    YanıtlaSil
  16. Peki ya hem alın açık hem de kıvırcık saçlıysak napmalı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba kıvırcık saç için bob kesim yapıp uzun bölümleri yüzüne gelicek şeklide kullanabilirsin.

      Sil
  17. Merhaba benimde alnim da acik ve kivircik sacliyim ve yuvarlak yuzluyum acaba bana kahkul yakisirmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba yüzünüz yuvarlak olduğu için düz bir kahkul yüzünüzü daha yuvarlak gösterebilir o yüzden size önerim yan kahkul modelleri.

      Sil
  18. Alnı geniş olarak, vermiş olduğunuz bilgiler işimize çok yaradı teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  19. Benimde alnım açık saçımı toplayamıyorum bile artık çok sıkıldım napabiliriim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba yüz şeklinizi bilmediğim için size net bir öneri veremeyeceğim maalesef. Ama eğer yüzünüze yakışıyorsa yandan kahkül deneyebilirsiniz.

      Sil
  20. Ben başörtülüyüm alnım geniş çarşı pazar için bi sorunum yok şükür, ilerde (inşallah) evlendiğimde sürekli kahkülle mi duracağım gün gelecek hava sıcak olacak mecbur arkaya toplamam gerekecek :( şey yapsam olur mu kahkül kessem sonra kahkül uzasa sonra saçımı iki yana ayırsam genişliği kapatmış olur muyum umarım anlatabilmişimdir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba anladığım kadarıyla evde saçınız açıkken nasıl model verebileceğinizi soruyorsunuz. Evet kahkül kestirip daha sonra kahkülü yana doğru tarayıp toplayabilirsiniz. Böylelikle hem evde rahat eder hemde yandan kahkül alnınızda bant görevi göreceği için geniş alnınızı kamufle eder.

      Sil
  21. Ben başörtülüyüm alnım geniş çarşı pazar için bi sorunum yok şükür, ilerde (inşallah) evlendiğimde sürekli kahkülle mi duracağım gün gelecek hava sıcak olacak mecbur arkaya toplamam gerekecek :( şey yapsam olur mu kahkül kessem sonra kahkül uzasa sonra saçımı iki yana ayırsam genişliği kapatmış olur muyum umarım anlatabilmişimdir

    YanıtlaSil
  22. Ben başörtülüyüm alnım geniş çarşı pazar için bi sorunum yok şükür, ilerde (inşallah) evlendiğimde sürekli kahkülle mi duracağım gün gelecek hava sıcak olacak mecbur arkaya toplamam gerekecek :( şey yapsam olur mu kahkül kessem sonra kahkül uzasa sonra saçımı iki yana ayırsam genişliği kapatmış olur muyum umarım anlatabilmişimdir

    YanıtlaSil
  23. Merhabalar benim yüzüm uzun ve zayıf bir yüzüm var alnım çok geniş sizce nasıl bir kesim yapmalıyım bende kısa saç ve katlı saç hiç yakistiramiyorum kendime çok korkuyorum kahkül kesmeye ya yakışmazsa diye önerinizi bekliyorum

    YanıtlaSil
  24. Merhaba benim yüzüm küçük ve alnım geniş kahkül yakışmıyor ya da ben kullanamıyorum ne yapmam gerekiyor

    YanıtlaSil

Yorum Bırakın