Sosyal İzolasyon Zamanlarında Evde Neler Yapılabilir?

23 Mar 2020

evde-neler-yapılır

Dünyayı ve ülkemizi etkisi altına alan Corona Virüsü son zamanlarda hepimizin en önemli gündemi haline geldi. Gerçekten zor zamanlardan geçiyoruz. Öncelikle sakin olmalı ve korona virüsüne karşı alabileceğimiz tüm önlemleri almalıyız. Bu önlemlerin ne olduğunu zaten hepimiz biliyoruz o yüzden maddeler halinde yazmayacağım. Ama şu an için en önemli önlemlerden biri de evden dışarı çıkmamanız. Yani kendinimizi geçici olarak sosyal bir inzivaya çekmemiz gerekiyor. Peki evde bulunduğumuz bu dönemleri nasıl daha verimli ve eğlenceli hale getirebiliriz? İşte bunu sizin için araştırdım. Sosyal İzolasyon Zamanlarında Evde Neler yapabilirsiniz gelin beraber inceleyelim...


evde-sıkılınca-yapılacak-şeyler

Kitap Okumak
İçinde bulunduğumuz bu stresli zamanda kafanızı dağıtmak için yapılabilecek en iyi etkinlerden biri de kitap okumak olduğunu düşünüyorum. Normal zamanlarda kitap okumaya vakit bulamadığımızdan yakınır ve okumak istediğimiz kitapları okumayı erteleriz. İşte tam da şu sıralar okumak istediğiniz kitapları listeleyin ve çayınız kahvenizi yanınıza alarak okumanın tadına varın.

evde-sıkılmamak-için-ne-yapabilirim

Film İzleyin
Evde yapılabilecek aktivitelerden bir tanesi de film izlemek diyebiliriz. İster tek başınıza isterseniz ailenizle birlikte eğlenceli vakit geçirebilmek için film geceleri düzenleyebilirsiniz. Film izlemek hem kafanızı dağıtmanıza hem de film kültürünüzü geliştirmenize yardımcı olacaktır. İnternet, film konusunda gerçekten sınırsız bir kaynak. Biraz araştırıp size hitap eden filmler arasında liste yapabilir, daha sonra seçtiğiniz filmi, hazırladığınız mısır eşliğinde izleyerek keyif yapabilirsiniz.

karantina-zamanı-evde-ne-yapılır

Spor Yapın
Spor yapmanın vücut ağrılarını azaltmaya, kilo kontrolünden sağlıklı bir cilde, stresi azaltmaktan uyku kalitesini arttırmaya kadar pek çok faydası olduğunu biliyoruz. Ayrıca yapılan araştırmalara göre düzenli spor yapan insanların daha mutlu ve strese karşı daha dirençli olduğu söyleniyor. Evde bulunduğunuz bu günlerde spora başlamak akıllıca bir fikir olacağını düşünüyorum. Spor stresinizi atmanıza yardımcı olurken sizi daha sağlıklı ve dinç tutacaktır.

can-sıkıntısına-iyi-gelen-şeyler

Bahar Temizliği
Uzun süredir yapmak isteyip yapamadığınız ev işlerini yapmak için sosyal izolasyon günleri iyi bir fırsat. Havalar ısınmaya başladığı şu günlerde bahar temizliğine başlayabilirsiniz. Başta temizlik yapma işi gözünüze zor gelebilir. Ama temizliğe başladığınızda, zamanın nasıl geçtiğini anlamayacaksınız. Ayrıca eviniz misler gibi kokarken, tertemiz bir ev moralinizi yükseltecektir.

evde-çok-sıkılıyorum

Gardırobunuzu Düzenleyin
Bahar temizliği demişken gardırobunuzu düzenleme işine de girişebilir, fırsat bulamadığınız tüm düzen ve temizlik işlerini bu süreçte tamamlayabilirsiniz. Öncelikle giymediğiniz kıyafetleri ayırarak işe başlayın. Giymedikleriniz ayırın, giydiğiniz kıyafetleri renklerine göre askılara yerleştirin. Çekmeceleri düzenleyin, kışlık kıyafetlerden giymedikleriniz varsa başka bir yere kaldırın. Çekmeceleri, rafları elden geçirin. Gördüğünüz gibi yapacak çok iş var.

karantina-zamanı-etkinlikler

Tepeden Tırnağa Bakım
Hayat koşuşturması içinde uzun zamandır vakit bulamadığınız kişisel bakımınıza zaman ayırmanın tam zamanı. Öncelikle hangi bakımları yapacağınıza karar verin. Eğer bir gün içinde tüm bakımları yapmaya üşeniyorsanız. Her gün bir bakıma zaman ayırabilirsiniz. Bir gün saç bakım günü olur. Örneğin o gün  dip boyanızı yapar, ardından güçlü bir bakım yaparak saçlarınız canlandırabilirsiniz. Ertesi gün vücut bakımı için uzamış tüylerden kurtulabilir, ardından vücut maskeleriyle cildiniz şımartabilirsiniz. Cildiniz için ise cilt maskeleri hazırlayıp daha genç görünebilirsiniz. Fena fikir değil öyle değil mi?

korona-virüsü-psikolojimizi-sağlam-tutmak-için

İçe Dönüşün Dönüştürücü Gücü
İçinde bulunduğumuz bu dönemde fiziksel sağlık kadar akıl sağlığının da çok önemli olduğunu söyleyebiliriz. Sıkıntılı dönemlerden geçiyoruz Corona Virüsü birçok kişinin ruh halini olumsuz etkiledi. O yüzden bugünlerde gerçekten ruhen ferahlamaya ihtiyacımız var. Manevi yönü güçlü olan insanların ruhen daha dayanaklı olduğunu bir çok araştırma söylüyor zaten. O nedenle bu zamanlarda inancınıza göre dua, meditasyon, ibadet gibi içe dönüşlerle ruhunuzu dinlendirebilir ve yaşam amacınızı tekrar inşa edebilirsiniz. 

corona-günleri-evde-nasıl-zaman-geçirilir

Kendinize Yatırım Yapın
Sosyal izolasyon günlerini fırsata çevirmek için kendinize yatırım yapın! Sonuçta her zaman bu kadar bol vakit bulamıyorsunuz. İşte tam da fırsatını bulmuşken, geleceğe yönelik planlarınıza göz atın. Hatta bir ajanda edinerek içine gelecek hedeflerinizi yazın. Hedefleriniz için kendinizde eksik bulduğunuz yönler varsa neler yapabileceğinize bakın. Mesela onlıne eğitimlere katılabilirsiniz. Ya da İngilizcenizi onlıne kurslarla geliştirebilirsiniz. 

sosyal-izolasyon-için-aktiviteler

Yemek Yapın
Evde bulunmanız gereken bu günlerde yeni yemek tariflerini öğrenmek ve denemek gerçekten iyi fikir. Hiç denemediğiniz tarifi denenmek için mutfağa girin, açın sevdiğiniz müziği ve leziz yemeklerinizi yapmaya başlayın. Emin olun yemek yaparken, can sıkıntısından kurtulacak, denediğiniz tarifin nasıl olacağını heyecanla bekleyeceksiniz. Sonunda emeğiniz karşılığını da  ziyafet çekerek alacaksınız.

evde-canım-sıkılıyor-ne-yapalım

Dijital Dünyada Sosyalleşin
Bildiğiniz gibi insan sosyal bir varlıktır ve doğası gereği diğer insanlara ihtiyaç duyar. Kalabalıklardan uzak kaldığımız, sosyal izolasyon günlerinde sosyal hayattan tamamen kopmamak için dijital ortamdan iletişiminizi sürdürebilirsiniz. Uzun zamandır aramadığınız bir arkadaşınızı arayıp konuşabilirsiniz. Ya da görüntülü konuşma grupları açabilirsiniz. Böylece arkadaş ve sevdiklerinizi yanınızda hissederek birbirinize motivasyon verebilirsiniz.

korona-günleri-ne-yapalım

Sıkılmamak İçin Oyun Oynayın
Zamanı eğlenceli geçirmenin en iyi yollarından biri de oyun oynamaktır. Oyun oynanan zamanlarda vaktin nasıl geçtiğini anlamazsınız. Evde ailece jenga, uno, katil kim, iskambil, sessiz sinema, tabu,  gibi oyunlar oyanabilirsiniz. Tek başınaysanız konsol oyunları ya da bilgisayardan oyun oynayarak keyifli vakit geçirebilirsiniz.


Corona Virüsü için panik olmadan gerekli tedbirleri almalı. Bununla beraber sosyal medyada yayılanlarla değil Sağlık Bakanlığının 14 tedbirine kulak asmalısınız. Bu günlerde elbet geçecek herkese sevgiler...
#evdekal

21 yorum

  1. Çok faydali bilgiler. Benim için ilaç gibi bir yazı olmuş. Uygulayacağım maddeleri kaydettim bile.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim yazının faydası olmasına Yetercim :)

      Sil
  2. Sosyal izalosyon veya başka bir ifadeyle kişinin kendi ohalini ilan etmesi sürecinde yapılabilecek işleri harka şekilde açıklamışsınız teşekkürler bana bazıları uyar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim yorumunuz için :)

      Sil
  3. gardrop temzliğine girişmem gerek ve daha zaman bulamdım desem:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı şekilde benim de yapılacak listemde olmasına rağmen daha gardıroba girişemedim :)

      Sil
  4. Evin içinde sürekli yaptığım artık rutine dönen şeyler benim için :( Neyse en azından evde olmak güzel, çalışan insanlara allah yardım etsin...
    Yazı için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten özellikle sağlık çalışanlarının Allah yardımcısı olsun.

      Sil
  5. Film, temizlik, kitap okumak ve bolca Netflix :D Delirmemek elde değil ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın rutinler içinde sıkıştık. Ama inşallah geçecek bugünlerde ♥

      Sil
  6. sosyal izalasyonun ilk günlerinde sürekli mutfaktaydım baktım bu gidiş iyi değil eve el attım. Dolapları yerleştirdim seçilecekleri seçtim atılacakları attım. İnşallah kısa sürede atlatırız bu durumu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sürekli yeme durumu bizde de vardı 😃

      Sil
  7. Harika tavsiyeler Nil. Uzun bir aradan sonra dün kendime yüz maskesi yaptım ben. Bugün mutfakta daha çok zaman geçirdim. Yarın için senin listende birini seçip ona odaklanacağım büyük ihtimalle. Teşekkür ederiz, emeğine sağlık 😊🌷🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harikasın Yıldızcım. Ben teşekkür ederim samimi yorumun için ♥♥♥

      Sil
  8. elimden geleni yapmaya çalışıyorum ben de :)

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel bir yazı olmuş. Ben evde sıkılmayanlardanım. Her zaman yapacak bir şeyler bulurum ama bazı maddeler aklıma gelmemişti. Şimdi okuyunca bunları da yapmalıyım dedim. Teşekkürler :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel yapılacak ugraşlarının olması. Bende senin gibiyim yapacak birşeyler bulabiliyorum illa 😊

      Sil
  10. kitap film dizi yemek nutella çekirdek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo çok iyi valla ama dikkat etmek gerek Nutella fazlaca kalorili 😀

      Sil
  11. Merhabalar,

    Birçoğumuz corona virüse karşı önlem alma amaçlı evlere kapanmış durumdayız. Hem kendi sağlığımız için hem de başkalarının sağlığı için temizliğe dikkat ettiğimiz gibi insanlarla olan temasımıza da dikkat etmemiz gerekiyor. Bu zor süreci çoğunlukla evde geçirecek olanlar için faydalı olabileceğini düşündüğüm bir yazı yazmıştım ben de. İzninizle okumanız için sizinle paylaşmayı çok isterim: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/evde-yapabileceginiz-7-keyifli-aktivite/

    Bu zor günleri umuyorum çabucak atlatırız,
    sağlıkla kalın.

    YanıtlaSil

Yorum Bırakın